För dig som har frågor inom köp och reklamation
Kontakta oss på Konsumentvägledningen
Telefontid: Måndag – torsdag k 9-12 samt måndag kl. 13-16
Drop-in: Tisdag och torsdag kl. 9-12
Vi kan ge dig
• information om dina rättigheter och skyldigheter vid öppet köp, bytesrätt, ångerrätt, garanti och reklamation
• rådgivning före köp av en vara eller tjänst
• vägledning om vilka andra aktörer som kan ge dig som konsument ytterligare stöd
• stöd i att tolka avtal.
För dig som har frågor inom budget och skuld
Kontakta oss på Budget- och skuldrådgivningen
Telefontid måndag–torsdag klockan 09.00–10.00.
Ställ dig i kö för rådgivning via vår e-tjänst, följ länk nedan.
Vi har väntetid till budget- och skuldrådgivningen. En budget-och skuldrådgivare kontaktar alla sökande i turordning.
Endast bokade besök.
Vi kan ge dig
• rådgivning vid ansökan om skuldsanering, budgetplanering med mera
• hjälp att lägga upp avbetalningsplaner med dem du är skyldig pengar
• tips om du vill börja spara
• rådgivning där vi går igenom dina inkomster och utgifter för att ställa samman en budget för att få en stabil hushållsekonomi
• rådgivning vid skuldproblem. Tillsammans går vi igenom dina inkomster och utgifter, tillgångar och skulder och ser över olika lösningar.