För dig som har frågor inom köp och reklamation
Kontakta oss på Konsumentvägledningen
Telefontid: Måndag – torsdag k 9-12 samt måndag kl. 13-16
Drop-in: Tisdag och torsdag kl. 9-12
Vi kan ge dig
• information om dina rättigheter och skyldigheter vid öppet köp, bytesrätt, ångerrätt, garanti och reklamation
• rådgivning före köp av en vara eller tjänst
• vägledning om vilka andra aktörer som kan ge dig som konsument ytterligare stöd
• stöd i att tolka avtal.
För dig som har frågor inom budget och skuld
Kontakta oss på Budget- och skuldrådgivningen
Telefontid måndag–torsdag klockan 09.00–10.00.
Ställ dig i kö för rådgivning via vår e-tjänst, följ länk nedan.
Vi har väntetid till budget- och skuldrådgivningen. En budget-och skuldrådgivare kontaktar alla sökande i turordning.
Vi tar endast emot bokade besök.
Inför ditt första möte med Budget- och skuldrådgivningen
Inför ditt första möte med oss är det bra om du kommer förberedd och har en översikt över din ekonomi. Här hittar du mer information om vad vi kan hjälpa dig med och vad du kan förbereda inför ditt besök.
Vi kan ge dig
• rådgivning vid ansökan om skuldsanering, budgetplanering med mera
• hjälp att lägga upp avbetalningsplaner med dem du är skyldig pengar
• tips om du vill börja spara
• rådgivning där vi går igenom dina inkomster och utgifter för att ställa samman en budget för att få en stabil hushållsekonomi
• rådgivning vid skuldproblem. Tillsammans går vi igenom dina inkomster och utgifter, tillgångar och skulder och ser över olika lösningar.