Nu får Konsument Gästrikland en ny grafisk profil – en logotype

med en hjälpande hand till fem kommuner i samverkan.

Under två veckor i mars syns den nya logotypen i en kampanj på kommunens stadstavlor i Gävle.

Konsument Gästrikland ger konsumentvägledning och budget- och skuldrådgivning till invånarna i fyra andra kommuner; Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby, förutom Gävle kommun

-Den nya profilen ska associera till en positiv känsla och skapa en igenkänning för hur fem kommuner kommunicerar tillsammans visuellt med vår omgivning.

Erika Folkesson är designansvarig grafisk formgivare på Gävle kommun och har skapat den nya profilen.

Tankarna bakom logotypen:

• Cirkeln står för samarbete och samverkan och det cirkulära och hållbara.

• Handen symboliserar att de arbetar med rådgivning, vägledning, stöd och hjälp.

• Fem staplar står för de fem kommunerna.

• Staplarna symboliserar också ekonomi och budget. De går från litet till stort – en medvetenhet som ökar, från svårighet till hållbar ekonomi.

• Färgmässigt står blå står för förtroende och trygghet. Gul står för optimism och vänlighet och återfinns även i de fem i kommunernas färgprofiler.

Som en parentes återfinns också gult och blått i Gästriklands landskapsvapen.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Rapportera brister i digital tillgänglighet
Här kan du meddela oss om du upptäcker brister i tillgängligheten på konsumentgastrikland.se.

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

 

 

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

Tyck till

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Rapportera brister i digital tillgänglighet
Här kan du meddela oss om du upptäcker brister i tillgängligheten på konsumentgastrikland.se.

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

 

 

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

2024-03-08

Dela

Gå tillbaka