KO har ordet: Dags för skönhetsbranschen att se sig själv i spegeln

Granskningen av marknadsföringen av skönhetsingrepp målar bilden av en cynisk industri. Det är hög tid att branschen städar upp innan vi myndigheter tvingas att ingripa.

Cecilia Tisell, Konsumentombudsman och generaldirektör.

Om klinikernas marknadsföring med före- och efterbilder är olaglig och bryter mot marknadsföringslagen, vilket vi anser, behöver en domstol avgöra. Oavsett är det bekymmersamt att många kliniker verkar strunta i sina egna regler som förbjuder just detta.

Läs hela inlägget från Konsumentverket, se länk nedan

KO har ordet: Dags för skönhetsbranschen att se sig själv i spegeln | Konsumentverket

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Rapportera brister i digital tillgänglighet
Här kan du meddela oss om du upptäcker brister i tillgängligheten på konsumentgastrikland.se.

Error: Contact form not found.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

 

 

Error: Contact form not found.

Tyck till

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Rapportera brister i digital tillgänglighet
Här kan du meddela oss om du upptäcker brister i tillgängligheten på konsumentgastrikland.se.

Error: Contact form not found.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

 

 

Error: Contact form not found.

2023-04-18

Dela

Gå tillbaka