Runt 50 000 svenska konsumenter som privatleasat, långtidshyrt, en ny bil av DNB har betalat för mycket. Därför tar nu Konsumentombudsmannen, KO, banken till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Bakgrunden är att DNB och bilhandlarna marknadsfört bankens månadskostnad som fast där allt ingick förutom drivmedel, vägtrafikskatt och eventuella böter. Trots detta har banken använt ett prisjusteringsvillkor i avtalet för att öka priset i takt med att räntorna steg, vilket kom som en kalldusch för konsumenterna.

Läs mer här:

KO kräver pengarna tillbaka för 50 000 privatleasingkunder | Konsumentverket

Har jag rätt att få tillbaka pengar när Konsumentverket anmäler DNB till ARN? – Frågor och svar | Konsumentverket

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Rapportera brister i digital tillgänglighet
Här kan du meddela oss om du upptäcker brister i tillgängligheten på konsumentgastrikland.se.

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

 

 

Fel: Kontaktformulär hittades inte.

2025-12-10

Gå tillbaka