Konsumentvägledare Eva-Lena är på besök i P4 Gävleborg för att prata lite om hur och varför vi ska vara medvetna konsumenter.
Vår överkonsumtion sätter avtryck i vår värld. Vi behöver bli mer medvetna konsumenter och ta genomtänkta beslut.
Behöver jag detta?
Vilka alternativ finns, kan jag köpa begagnat?
Använd din konsumentmakt och fråga efter bättre alternativ. Företag vill sälja det vi vill ha, då måste också vi berätta vad detta är.
Kunskap är makt, vi behöver höja den allmänna kompetensen i konsumenträttsliga frågor.
Vilka rättigheter har jag som konsument.
Reklamera istället för att köpa nytt.
Var källkritiskt, ta själv reda på vad som gäller, vilka rättigheter har du egentligen?
Vi på konsumentvägledningen finns här för att ge hjälp till självhjälp och rustar de som kontaktar oss med kunskap, information och verktyg inom konsumenträttens område.
Vi är opartiska och både konsumenter och företagare är välkomna att kontakta oss.
Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.
Rapportera brister i digital tillgänglighet
Här kan du meddela oss om du upptäcker brister i tillgängligheten på konsumentgastrikland.se.
Fel: Kontaktformulär hittades inte.
Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.
Fel: Kontaktformulär hittades inte.