Fun Cruises vill erbjuda resor i höst i stället för fullständig återbetalning av inställda studentkryssningar.

Den 6 maj skrev Gefle Dagblad om studenter som strider för att få tillbaka pengarna för inställda studentkryssningar. Fun Cruises som anordnar studentresor erbjuder ombokning av resor och de som inte accepterar får då inte full återbetalning av avgiften utan bara 50%. Fun Cruises håller med om att resan ligger under paketreselagen och att de bedömer att om hela kryssningen ställs in ska hela beloppet betalas tillbaka. När de nu har flyttat den gäller inte det åtagandet. Fun Cruises hänvisar till en jurist på Konsumentverket.

Vår och konsumentverkets uppfattning är att om paketreselagen gäller så bör man ha rätt att få tillbaka hela beloppet när en resa ställs in. Vägrar researrangören att betala tillbaka så bör man få saken prövad genom att skicka en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden. Läs mer på Konsumentverkets informationssida Hallå konsument och Allmänna reklamationsnämnden

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Tyck till

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

Tack för att du vill skicka in feedback eller synpunkter till oss. Notera att vi inte har möjlighet att svara dig när du lämnar synpunkter om konsumentgastrikland.se. Vi ber dig att inte skicka in några personuppgifter.

2020-05-08

Dela

Gå tillbaka